19 Ekim 2019 Cumartesi

Net satış büyümesi

Yatırım Gurusu Warren Buffett “Mükemmel bir şirketi yüksek bir fiyata satın almak, vasat bir şirketi uygun bir fiyata almaktan çok daha iyidir.” Diyor.

Koşullar sürekli olarak değişebilir. Fiyatlar da dalgalanabilir. Ancak şirketler güçlüyse ve büyüyorsa o zaman büyük çöküşler yatırım için fırsat doğurur.

Güçlü ve büyük hisselerin alım zamanı karamsarlığın arttığı dönemlerdir. Böyle dönemlerde cirosunu artırmayı başaran şirketler yatırımcıların takip alanı içerisine girmeye başlar.

Net satış büyümesi, şirketlerin gelecek dönem performanslarına ilişkin bilgi verir. Satılan mal ve hizmetler, vade ve kur farklarını da kapsayan bu kaleme bakılarak şirketin nakit yaratma gücü ve kar yaratma potansiyeli görülür.

Net satış büyümesi; stoklar, ticari alacaklar gibi bilanço kalemleriyle birlikte değerlendirildiğinde, daha sağlıklı sonuçlar verebilir. Diğer yandan genel ekonomik gidişata göre kıyaslama yapmak için şirketin bulunduğu sektörün dinamiklerini de değerlendirmeye almakta yarar vardır.

Net Satışlar Büyüme Oranı= (Dönem Sonu Satışlar-Dönem Başı Satışlar) / Dönem Başı Satışlar) *100

Formülü ile hesaplanabilir.

Büyüme analizlerinden biri olan net satışlar büyüme oranı, dönemler itibariyle net satış tutarlarındaki değişiklikleri ölçer. Bu oran şirketlerin büyüme eğiliminde olup olmadığı, eğer artmış ise şirketin büyüdüğünü gösteren ölçütlerden bir tanesidir. Bu şekilde bir firmanın satışlarındaki artış hızını diğer şirketlerle kıyaslayabilir, gelecekteki satış dağılımı hakkında tahminler yapabiliriz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder